Griet
Office Manager Diksmuide
Als medewerkers langskomen in het kantoor, maak ik altijd tijd voor een babbeltje.

Griet is al twee jaar Office Manager van kantoor Diksmuide. Een kans die zich onverwacht voordeed, maar die ze met beide handen greep.
“Alles moest snel gaan en ik moest op korte tijd veel leren, maar ik kreeg voldoende opleiding en begeleiding van het hoofdkantoor. Dus dat is allemaal goed gekomen: het kantoor draait naar behoren en de 104 huishoudhulpen zijn tevreden. Ik probeer die mensen ook allemaal écht te leren kennen. Dat lukt bij de ene wat beter dan bij de andere – niet iedereen is even open en sociaal – maar als ze langskomen in het kantoor, maak ik altijd tijd voor een babbeltje. Omdat je als officemanager ook psycholoog bent én omdat je zo interessante dingen te horen krijgt. Zo werkt één van mijn huishoudhulpen in bijberoep op een boerderij. Ze vertelt er altijd vol passie over."
Commercieel en sociaal
Griet heeft een marketingdiploma én volgde gezinswetenschappen. Beide aspecten – het commerciële en het sociale – ziet ze samenkomen in haar job. “Ik vind de groei van het kantoor erg belangrijk, maar daarnaast moet iedereen zich hier goed voelen. Het ene kan trouwens niet zonder het andere. Daarom wil GreenHouse een bedrijf zijn met een familiaal karakter, toegankelijke kantoormedewerkers en een goede sfeer. Medewerkers moeten hier nooit een afspraak maken – ze komen binnen en er wordt tijd voor hen gemaakt. Ik werk ook preventief: als ik merk dat een medewerker zich regelmatig ziek begint te melden, ga ik polsen wat daar kan achter zitten. Onderschat namelijk het werk van huishoudhulpen niet: wij hebben één baas, zij hebben er bij wijze van spreken tien, elk met hun eigen karakter. Dat proberen we ook altijd bij de klant te benadrukken. We nemen het dus echt voor hen op.”